Velez Csaba | pszichológus, neuropszichológus | Budapest I. ker. | Orvos Ajánló
Rendben Szolgáltatásunk igénybevételével, honlapunk böngészésével Ön beleegyezik a sütik (Cookie) használatába. További részletek az Adatvédelmi irányelveink oldalunkon.

Orvos | Ajánló > Pszichológus magánrendelők

Velez Csaba

1016 Budapest, Naphegy tér 2.

Velez Csaba
Bemutatkozás
2005-Pszichológus Diploma- Babes-Bolyai Tudományegyetem (Kolozsvár)
Anyanyelvemen kívül 3 idegennyelvet beszélek.
2006- szakmai gyakorlat- (psychosomatik.at) viselkedésterápiás rendelőben (Graz), majd IPVT, Pszichodráma alapképzés (Kolozsvár).
2011- ELTE-Tanácsadó szakpszichológus –(krízis szakirány).
2012- Szexuál pszichológusképzés (Dr. Szilágyi Vilmosnál).
2014 - a pszichologuskepzo.hu-ban tanítok (Pszichológiai asszisztens, Kriminálpszichológiai asszisztens, Pszichopedagóiai konzulnes, Önismereti és párkapcsolati problémamegoldó tréning).

A budapesti magánrendelésemen pszichésen egészséges Tinédzserek és felnőttek problémáival foglalkozom. Ilyenek lehetnek például párkapcsolati-, munkahelyi problémák (kiégés, kollégák), gyász, stb.


Értékelés 9.9/10
2 páciens véleménye alapján
Gyorsaság, pontosság 9.5
Rendelő színvonala 10
Szakmai tudás 10
Tájékoztatás 10
Ár/minőség 10

Szakterületek
Pszichológia
    Szorongásos kórképek
    Önértékelési problémák
    Neuropszichológia

Rendelési idő
Hétfőtől péntekig.
OrvosAjánló
Orvost, diagosztikát keres?
Vizsgálatot szeretne?
Kíváncsi a legjobb árra?

Hasonlítsa össze őket!

Hívjon mindent elintézünk Önnek!
Szolgáltatásunk ingyenes!

+36 1 4900 120
A hét minden napján
8:00 - 20:00
Online
időpont foglalás
éjjel-nappal

Velez Csaba orvosi csomagjai

Pszichológia
Egyéni pszichológus magánrendelés
  • Egyéni pszichológus magánrendelés során az ülések hossza 50 perc

A pszichológiai tanácsadás üléseinek rendszeressége általában heti egy alkalom, ettől igény szerint el lehet térni.
Csomag azonosító
HP-22-18
Velez Csaba
10.000 Ft
Időpontot foglalok most

1016 Budapest, Naphegy tér 2.

Térkép

Parkolási lehetőség

Közterületen (fizetős)

Velez Csaba szolgáltatásai

  • Életvezetési nehézségek
  • Szingliség, nemi identitás problémái
  • Krízishelyzetek, katasztrófák feldolgozása
  • Párkapcsolati problémák, konfliktusok, szakítás/válás feldolgozása
  • Önismeret fejlesztése, önértékelési, önbizalom problémák kezelése
  • Veszteségélmények, gyász, baleset, munkahely elvesztése
  • Munkahelyi problémák, kiégés - burnout, munkahelyi stressz kezelése egyéni vagy csoportos formában


A burnout, kiégés fogalma


A kiégés szindróma (burnout stress syndrome) egy több síkon ható fizikai-érzelmi-mentális kimerülés. Okai között szerepel többek közt a hosszú távú, nagymértékű érzelmi megterhelés, negatív stressz hatások, az elismerés (anyagi, erkölcsi), vagy a karrierlehetőség hiánya.

A kiégés főbb tüneteit szedtem alább össze, ha ezekből többet is észlel magán, kérjen segítséget, mert a kiégés egy kezelhető állapot, nem pedig betegség!

  • Cinizmus
  • Kimerültség érzet
  • Eredménytelenség
  • Humorérzék elvesztése
  • Tartós energiavesztettség érzése
  • Érzelmi kitörések (pl. düh, sírás)
  • Képtelenség a koncentrációra a munkahelyen
  • Fizikai tünetek (pl: Fejfájás, emésztőrendszeri zavarok, stb.)
  • Saját egészség elhanyagolása ("macsós" vagánykodás, mint pl az alvási szükséglet letagadása, szünetek nélküli folyamatos, megfeszített munka, fölösleges túlórázás)
  • Bizalmatlanság a munkatársakkal és vezetőséggel
  • Túlzott alkohol, koffein, gyógyszer (felírt, vagy illegális) fogyasztás, túlzott dohányzás
  • Alvászavar (pl: gyakori felébredés éjszaka, visszatérő álmok a munkahellyel kapcsolatban, elalvás helyett ébrenlét


A fogalmat először 1974-ben Freudenberger, H. J. Írta le segítő foglalkozásúak körében. Későbbi vizsgálatok során a kiégés fogalmát kiterjesztették minden olyan szakmára, ahol emberekkel kell foglakoznia a munkavállalónak, mint pl. rendőrök, ügyfélszolgálatosok, telefonos értékesítők vagy recepciósok.
Mint a legtöbb probléma esetében, a kiégésnél is érdemes a megelőzésre hangsúlyt fektetni, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy a vállalaton belüli rotációs váltás, képzések, tréningek sokat segíthetnek a megelőzésben.
A már kialakult kiégés kezelésében segítséget tud nyújtani pszichológus, szupervizor, vagy önsegítő csoport. A kiégés szindróma (burnout stress syndrome) egy több síkon ható fizikai-érzelmi-mentális kimerülés. Okai között szerepel többek közt a hosszú távú, nagymértékű érzelmi megterhelés, negatív stresszhatások, az elismerés (anyagi, erkölcsi), vagy a karrierlehetőség hiánya.


Burnout felépülési stratégia 3 lépésben:

1, Lassítson!


Ha elérte a kiégés utolsó fázisát, a hozzáállás változtatása, vagy az egészséggondozás egyedül nem fog segíteni. Kényszerítenie kell magát, hogy lassítson le, vagy tartson szünetet. Szabaduljon meg annyi kötelezettségtől, amennyitől csak tud. Adjon magának időt arra, hogy pihenjen, gondolkodjon, és talpra álljon!

2, Merjen segítséget kérni!


A burnout peremén természetes, hogy az ember a maradék kis energiáját is óvja. Ennek első pillantásra legegyszerűbb módja az izoláció. De a család, a barátok, vagy egy képzett szakember fontosabbak ilyenkor, mint valaha! Kérje a támogatásukat! Pusztán az, hogy meg tudja osztani valakivel az érzéseit, nagyot könnyíthet a terhen.

3, Értékelje újra a céljait és prioritásait!


A kiégés egy tagadhatatlan jele annak, hogy az Ön életében valami fontos dolog nem megfelelően működik! Szánjon időt magára, elemezze vágyait, céljait, és álmait! Elhanyagol esetleg valamit, ami igazából fontos önnek? Családot? Barátokat? Hobbit? Sportot? Saját egészségét? A kiégés lehet a megfelelő alkalom, hogy újra megtalálja azt, ami igazán fontos Önnek. Értékeljen, és változtasson!


Gyász feldolgozása pszichológus segítségével


A gyász egy, a veszteségre adott reakció, mely érzések, gondolatok és viselkedések széles skáláját hozhatja felszínre.

A gyászt minden ember más módon éli meg, az elhunythoz fűződő kapcsolatának, saját korának, nemének, személyiségének vagy éppen neveltetésének megfelelően.

A fentiekből következik, hogy Ön érezhet bánatot, szomorúságot, bűntudatot, (ön)sajnálatot, de akár felszabadulást, vagy megkönnyebbülést is. A gyász során feltörő érzelmek ereje meglepő lehet, gyakran egy emlékkép, vagy egy olyan illat is kiválthatja, ami az elhunythoz köti.

A veszteséggel kapcsolatban olyan gondolatai is felszínre törhetnek, mint "nem tudom megváltoztatni", vagy "szép életünk volt", vagy "hogy volt képe engem itt hagyni". A gyász feldolgozása során a halál különböző értelmezéseket kaphat az éppen aktuális lelkiállapot függvényében. Ilyenkor a viselkedés a sírástól a nevetésig változhat, vagy a nyitottságtól a teljes bezárkózásig, amikor a gyászoló látszólag minden baráti, emberi kapcsolatot megtagad magától.


Mennyi ideig tart a gyász?


A gyász egy természetes, időben korlátozott folyamat, ami két héttől akár két évig is eltarthat, és folyamata személyenként nagy eltéréseket mutathat, az is normális, ha az ember a legnagyobb vesztesége ellenére is képes örömöt érezni.


A gyász feldolgozását segíthetik szociális (család, barátok vagy szakember támogatása) tényezők, az optimizmus, vagy a testmozgás.
Az emberek jelentős része hat hónapon belül felépül a gyász folyamatából, miközben visszatérő szomorú érzéseket él meg. Másoknak a gyász folyamata hosszabb lehet, akár egy, másfél év is. Megint másoknak éveken át tarthat a folyamat úgy, hogy semmilyen látványos javulás nem történik az állapotukban. Az ilyen hosszan elnyúló folyamat esetében predesztináló faktorok állhatnak fenn, mint például korábbi depresszió, vagy az elhunyttal hosszan fennálló függőségi kapcsolat.


Mindenki a maga módján és idejében gyászol. Egyes emberek érzékenyebbek, könnyebben mutatják ki érzelmeiket, míg mások kevésbé érzékenyek, vagy megpróbálják elterelni figyelmüket egy általuk nem befolyásolható tényről, ami az élet biztos velejárója. Egyik megküzdési mód sem jobb vagy rosszabb, mint a másik.

Beszélt nyelvek

  • német

Egészségpénztárak

Dimenzió Egészségpénztár
Generali Egészségpénztár

Fizetési lehetőség

Készpénz